Matemáticas y programación
Creación de una "cueva" usando un algoritmo explicado en el artículo llamado: The Cellular Automaton Method for Cave Generation
Excelente blog llamado:En él puedes encontrar artículos donde explican primero conceptos y algoritmos matemáticos y luego su respectiva implementación en un lenguaje de programación.
Desde árboles de decisión pasando teoría sobre el Page Rank de Google y también con artículos curiosos como este llamado Learning Programming-Finger Painting and Killing Zombies.Pero el que más me ha gustado es: The Cellular Automaton Method for Cave Generation. En él se explica cómo realizar cuevas para mazmorras de juegos de aventuras usando autómatas celulares. Genial.
También es de agradecer un apartado donde exclusivamente te explica las bases matemáticas para poder entender el resto de artículos, o para repasar conceptos matemáticos de Álgebra Lineal, Matemáticas Discretas, etc.
Aquí tenéis un listado con el contenido a día de de hoy del blog:
An Introduction, and Search Engines A First Attempt, Mathematical Preliminaries The Final Product Why It Doesn’t Work Anymore
Conway’s Game of Life
The Wild World of Cellular Automata Turing Machines and Conway’s Dreams Conway’s Game of Life in Conway’s Game of Life
Art, Design, and Procedural Generation
Designing Non-repeating Patterns with Prime Numbers Low-Complexity Art Random Psychedelic Art The Cellular Automaton Method for Procedural Cave Generation
Language
Metrics on Words Word Segmentation, or Makingsenseofthis Cryptanalysis with N-Grams
Signal Processing
The Fast Fourier Transform Algorithm, and Denoising a Sound Clip
Machine Learning and Data Mining
Introduction K-Nearest-Neighbors and Handwritten Digit Classification The Perceptron, and All the Things it Can’t Perceive
Games
Optimally Stacking the Deck: Kicsi Poker Optimally Stacking the Deck: Texas Hold ‘Em
Miscellaneous
Well Orderings and Search Hunting Serial Killers Eigenfaces, for Facial Recognition Encryption & RSA Holidays and Homicide Numerical Integration Busy Beavers, and the Quest for Big Numbers Row Reduction over a Field
Education
Teaching Mathematics – Graph Theory Learning Programming – Finger-Painting and Killing Zombies How to Take a Calculus Test
Chai – Designing a Programming Language (On Hold Pending Original Ideas)
Introduction The Most Basic Interpreter (numbers and sums) Arithmetic and Organization (arithmetic, boolean algebra) Environments and Variables (“with” and “ref”) Functions and Function Applications (“fun”, “app”, “if”, and pairs)
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